“Horeca op maat met de aandacht die het verdient”

MUSEA & CULTUUR

Wij bedenken en creëren concepten op maat passende binnen de visie en wensen van onze opdrachtgevers, met onderscheidende horecaconcepten waarbij onze focus ligt op lokaal, no waste, kwaliteit en synergie met andere museale functies. De horeca voor de bezoeker is het visitekaartje van het museum, gastvrij en ongedwongen in de sfeer en stijl van het museum. Wij weten op een creatieve manier invulling te geven aan uw visie en een commerciële bijdrage te leveren aan uw exploitatie.

Hortus botanicus - Leiden

Voor de Hortus botanicus Leiden, onderdeel van de Universiteit Leiden, exploiteren wij sinds 2018 Hortus Grand Café & Oranjerie. In het full service grand café serveren we een lunchkaart gebaseerd op producten van lokale leveranciers en passend bij de exposities van de Hortus. Er is een leertraject met het Leonardo Davinci college voor het maken van vegetarische gerechten en er is aansluiting gemaakt met het Europese Big Picnic project voor gezonde en plantaardige voeding. Voor dit unieke monumentale stukje Leiden is gekozen voor een duurzaam en no-waste concept. Na een grondige verbouwing begin 2019 zal er een ”blurring” concept ontstaan van entree, winkel en horeca met een terras voor 100 gasten. De Oranjerie in de tuin is een unieke monumentale evenementenlocatie voor onder andere vergadering, presentaties, diners en bruiloften. Tevens ondersteunen wij grote festivals als Midzomernacht en Nacht van Ontdekkingen, waarbij duizenden bezoekers op een avond de tuinen kunnen bezoeken en kunnen genieten van wetenschap, cultuur en muziek in combinatie met eten en drinken geheel in thema.
Bekijk ook de website van Hortus Botanicus

COMM - Den Haag

COMM is na een grondige verbouwing geheel gemoderniseerd. Hedendaagse communicatie is de leidraad in het museum en in het horeca concept. Er is een gedeelte voor vergaderingen en congressen en een Club waar zakelijke bezoekers terecht kunnen voor een rustige werkplek. De Club dient als break-out voor de zalen, waar op hoog niveau lunch en diner wordt geserveerd voor groepen, met gerechten “in the cloud” of met bijvoorbeeld emoticons. Voor bezoekers van het museum is er een counterconcept met verse producten van de lokale bakker, salad jars en take-away items waardoor het voor iedere bezoeker een heerlijke plek is om even te zitten en te genieten. Grotere evenementen zoals de Social Media Week en vloggers weekenden worden ondersteund door de horeca uit te breiden met concepten gebaseerd op snelheid en een assortiment aangepast op de doelgroep.
Bekijk ook de website van COMM museum voor communicatie

Museum Prinsenhof - Delft

Deze parel die als woonadres diende van de Prins van Oranje is een eeuwenoud complex met horeca counter naast de entree en een tuinterras. De gemoderniseerde Kamer van Charitate is uniek voor kleine groepen, diners en trouwplechtigheden en de Prinsenkelder wordt gebruikt als pop-up ruimte voor onder andere Delft Chamber Music Festival met een terras in de tuin. De Waalse kerk in combinatie met de overdekte binnenplaats oftewel de Van der Mandelezaal is de uitgelezen locatie voor congressen, diners, feesten en bruiloften. Tijdens een grootschalige expositie in 2019 zal hier tevens een pop-up horeca formule worden geplaatst om de grote stroom bezoekers te kunnen faciliteren.
Bekijk ook de website van Museum Prinsenhof

Brasserie Kasteel Spangen - Rotterdam

In het ruim honderd jaar oude kasteel Spangen, onderdeel van het Sparta Stadion, bevindt zich een modern restaurant. Dit restaurant dient als pop-up restaurant voor sponsoren en genodigden voorafgaand aan voetbalwedstrijden van Sparta Rotterdam. In het kasteel, met haar unieke oude Ridderzaal worden veel evenementen georganiseerd, zoals diners, workshops, kick-off presentaties, bruiloften en condoleances. Tevens bevindt zich hier het Sparta Museum en de prijzenkast met diverse kampioenschalen en KNVB-bekers. Tijdens wedstrijddagen verzorgd deze exploitatie de gehele publiekscatering van ruim 10.000 supporters vanuit cateringunits onder de tribunes.